Terschelling

10 juni 2022 - West-Terschelling, Nederland

We stonden vanmorgen op de dijk en keken uit over een grijze grauwe Waddenzee, de contouren van Texel waren nauwelijks vinden. Maar daar gingen we weer, zeilpak aan 37 myl voor de boeg. Gisteren zijn we van Scheveningen naar Den Helder gevaren. Nederland is een klein land maar met 9 km per uur toch ook weer niet. Héééél de dag over gedaan. Toen ter hoogte van Noordwijk de verbinding van de neerhouder met de giek los brak was er even paniek aan boord. Gelukkig konden we de giek met een kleine improvisatie toch weer naar beneden trekken. Eenmaal in de haven splitsen we de taken, Folkert dook de kombuis in en maakte een pan macaroni, ik heb met gereedschap van de havenmeester in Den Helder de boel weer gerepareerd.

Zoals gezegd, vandaag 37 myl. Die brachten ons op Terschelling. Het Oerol feest is aan de gang dus het vinden van een ligplaats in de overvolle Marina was een drama.

Morgen dan naar Lauwersoog, we zien op tegen de tocht terug naar zee want er staat een stevige 5 bft. Die hebben we eerst op de neus, je moet je tussen de Waddeneilanden uit wurmen eer je op zee je kont weer naar de wind kan keren. Mooi waardeloos maar we gaan het wel zien.

1. Esther Jacobs-den Haan:
    11 juni 2022
    Toch maar wel naar lauwersoog?
  2. Margriet:
    11 juni 2022
    Fijn dat je je kok bij je hebt. Op naar Denemarken.
  3. Marty Teunissen:
    12 juni 2022
    Hallo zeilers. Fijn dat er weer mooie verhalen komen. Ik niet wachten op een volgend vlogje.