Heenreis Londen juli 2019

1 augustus 2019 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Beste volgers, ten eerste leuk dat jullie ons volgen en ten tweede excusus voor de amateuristische opzet en verslaglegging.

Zoals gepland zijn we zaterdag 0900 uur uit Hellevoetsluis vertrokken. Eenmaal op zee bleek onze koers niet bezeild. Dus dan maar zo hoog mogelijk aan de wind langs de kust afgezakt.

Toen de wind ruimde konden we laat in de middag toch op de shippinglane aansturen. Helaas bleken de Belgen hun windmolenpark te hebben uitgebreid. Die lag nu midden in onze route.

Dus toen maar geprobeerd in een meer noordelijke richting op te kruisen en er omheen te varen. Daar waren we middem in de nacht zéker 4 uur lang mee bezig. We hebben nog geprobeerd via een corridoor er doorheen te glippen maar de AIS verraadde ons. We werden gesommeerd om te keren. Balen!

Peter had het last van zeeziekte, hij droeg zijn lot lijdzaam. Ik had er in mindere mate ook last van en Folkert, al dan niet dank zij de primatour, maar weinig.

We staken zonder de problemen bij het ochtendgloren de shippinglane over. Na een kort scheepsberaad kwamen we overeen dat we maar een haven moesten aanlopen om even pp verhaal te komen. Dat werd Ramsgate. Dat betekende dat we weer 15 tot 20 knopen wind op de neus hadden. Uiteindelijk liepen we rond 2000 uur Ramsgate binnen. We hadden het he-le-maal gehad. Snel wat eten en naar bed.

1. Esther Jacobs-den Haan:
    1 augustus 2019
    Leuk verhaal! Sterkte met de terugreis!
  2. Ann:
    1 augustus 2019
    Zomaar ineens een windmolenpark 😄, avontuurlijk. Mooie beelden, zeker de video’s, leuk om zo mee te reizen. Goede reis terug en hopelijk bezeilbaar. Oostenwind vandaag?
  3. Ann:
    1 augustus 2019
    Nieuwe kaart voor je volgende verjaardag? Wel in plastic beschermhoesje!
  4. Marty Teunissen:
    1 augustus 2019
    Leuke eerste impressie. Ben benieuwd naar het vervolg.