De gasfles

24 augustus 2019 - Strandpark de Zeeuwse Kust, Nederland

Een paar jaar terug onderweg naar Denemarken maakten een gasfles leeg. Daar had bij vertrek natuurlijk al niet veel meer ingezeten. De reserve gasfles aangeslagen. Ook leeg. Dat zou mij geen tweede keer gebeuren. Dus ik had voor vertrek nog even in het vooronder gekeken, en ja hoor de reserve fles was aan boord. Ik zal het kort houden, even voorbij de sluizen in het Slijkgat meldde Es dat het weer raak was, en ook de 2e fles he-le-maal empty. Wij terug!

Mike en As hebben me een lift aangeboden, nieuwe fles gehaald en klaar. Maar de dag was ook zo'n beetje klaar en voorbij. Wat een start godvvrrrr....

Afijn daarna ging het voor de wind, letterlijk. Mer ons lichtweerzeil kan je helaas niet plat voor de wind zeilen de we kruisen naar de Belgische kust af. De golfhoogte is 2mm met toppen van een centimeter. Kortom heerlijk rustig inslingeren. Het is half tien aarde donker en de vuurtorens zijn begonnen de contouren van de kust te laten zien.

1. Twanneman:
    Hoi rik & es,

Leuk om jullie reis op deze manier te volgen. Wellicht de volgende keer de checklist goed afwerken. Greetings
  2. Margriet:
    25 augustus 2019
    Begint al goed. Windstil en gasfles leeg. Komt vast goed. Leuk om het avontuur te volgen.
  3. Ann:
    25 augustus 2019
    Calais al in zicht zie ik? Geweldige app
  4. Esther Jacobs-den Haan:
    26 augustus 2019
    2 dolfijnen en 8 zeehonden gespot, het weer is prachtig, morgen hopen we op wind. Checklist gaan we maken😄