Vissen

9 september 2019 - Boulogne-sur-Mer, Frankrijk

De reis van Fecamp naar Dieppe was enerverend. We hadden dikke wind op de kont naar later bleek met een enkele uitschieter van boven de 30 knoop. De fok bleef op de rol en op enkel het grootzeil surften we soms met meer dan 10 knoop van de golven af, dat is trouwen 18 km p/u. Dikke pret.

We probeerden op zeil de haveningang van Dieppe te passeren, dat zijn enorme strekdammen. Pas van dichtbij zie je dan wat een enorme golven er op kapot beuken, daar moet je niet zijn want dan is het echt over en uit. Eenmaal binnen de pieren waan je je op de Tenellaplas alles kalm en rustig. Mooie omstandigheden voor het ophangen van de fenders en klaarleggen van de landvasten.

Dieppe is een mooi stadje, je kan je daar een dag prima vermaken. Helaas zat daarna de wind in de verkeerde hoek dus waren we genoodzaakt er een tweede dag aan vast te plakken. Dan is het ook best wel weer een klein dorp en voor je het weet slenter je voor de vierde keer door dezelfde straat. Maar eerlijk is eerlijk, het museumpje over de mislukte raid van de geallieerden (augustus 1942) vond ik zeer de moeite waard.

Van Dieppe zijn we naar Boulogne sur Mer gezeild. We hadden wat minder wind dan de tocht er voor maar hij kwam weer van achteren en dus hebben we weer alleen het grootzeil gezet. De boot rolde niet erg en dat maakt het des te comfortabeler aan boord, je kunt dan gaan staan zonder direct om te donderen. Een mooie gelegenheid om nog eens te gaan vissen, nou dat hebben we geweten. In no time hadden we het avondeten aan dek liggen. Esther heeft er ‘s avond een mooi gerecht mee gemaakt.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat we het allebei heel zielig vonden om zo’n levend wezen dan toch maar even kapot te maken. We waren daar aanvankelijk ook nog niet handig in. Bij “hoe maak je een vis dood” had Esther op internet wat tips gevonden. Dus een mep met de hamer moest het doen nou...alles zat er onder. Ik met een emmertje alle smurrie weer weggepoetst en het verder aan Esther overgelaten. Zij had het gelukkig snel onder de knie😎

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Twanneman:
    10 september 2019
    Hi mates,

Goed te lezen over jullie 'zelfredzaamheid'. Geen nood dus eten genoeg zo te lezen. Maar eh .... waar zijn jouw skills die je tijdens de KMS Commandocursus hebt opgedaan? Te lang geleden?
    Nog een paar dagen, en dan weer thuis? Maar wel met veel ervaring voor de zeilreis naar Bora Bora. Wij reizen vandaag naar huis. Als alles goed gaat vliegen we vanavond. Greetings twanneman
  2. Rik Den Haan:
    11 september 2019
    Hi twan, dit is mijn tweede poging om te reageren. Omdat ik een dikke pleister om mijn typvinger heb druk ik van alles in waarop ik niet zit te wachten. En dan is mijn berichtje half af en weg en/of ook nog verzonden. Sorry! Ik wilde vertellen dat nu ik bijna 60 ben ik een watje ben geworden. Ik vind alles zielig en bij de Sound of Music ga ik huilen. Die commando's probeerden ons hard te maken maar die eigenschap is verdampt. Ik ben een sul. Jij vliegt terug naar huis nou bereid je voor op oktober-weer. Wij liepen hier in Vlissingen door regen en wind. Bah...maar goede thuisreis toegewenst. Wij hopen overmorgen weer in Hellevoet te zijn. Ik zie je vast komende maandag. Doei😎